Söndag.

Allting är i obalans. Jag var iväg till Kista en sväng för jag behövde byxor och stövlar. Hittade byxor men inga stövlar. Väntar in mellandagsrean och hoppas på tur då. 


Under tiden försökte E lägga barnen. Han hade tydligen en maratonläggning. Först somnade Niro. Sen skulle han lägga Celine, som nu på senaste tar 100 år att lägga. När hon väl somnat efter en timme, så vaknade Niro! Då vill man bara avgå. 

Båda barnen sov när jag kom hem, och E såg aningen sliten ut. Han drog iväg till grannen för dem behövde hjälp med någonting på sin dator och jag hoppade in i duschen (med dörren på glänt ifall barnen skulle vakna. Man kan inte duscha i lugn och ro när barnen är vakna, men inte heller när dem sover. Denna orättvisa!). I alla fall. Kommer ut från duschen och tänker ta det lite lugnt. Kanske äta en macka. Eller choklad. Nej, men då vaknar Niro. Jag springer upp för att han inte ska hinna vakna jättemycket, ni vet, att han somnar innan han inser att han vaknat. Tooo late. Inte nog med att han sitter upp, jättevaken, bredvid honom sitter Celine. Också jättevaken. Fml. 

Allt är osynkat. Harmonin är borta. Finns inga rutiner när någon i familjen är sjuk. Allting rubbas. Jag hatar det. Och det värsta av allt är att det bara är december. Dvs det lär fortsätta vara såhär fram till typ Maj. OhMajGadd. 


Min look nowadays.

Imorgon ska vi ha handledning på jobbet. Med min idol, Mia Törnblom. Jag ska fråga henne om hon vill adoptera mig. I alla fall fram till maj. Jag missade förra handledningen så den här gången MÅSTE jag vara där. Perfekt timing med en sjuk Niro. Verkligen. 


Idag hade vi besök av Arabo. Celines favorit-amo. Jag, Celine och Arabo gjorde ett pepparkakshus. Världens fulaste men ändå så charmig. Jag måste göra en egen känner jag. Perfektionisten i mig mår dåligt. 

Celine har somnat. Niro hostar. E är inte hemma och jag sitter fast i barnens säng. 



Anonym

Ändå gör du det så jävla bra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress