Nattugglan Niro

Nu är klockan 4 och jag har spelat candycrush i en timme samtidigt som jag försöker lägga Niro. H a n s o m n a r i n t e. Jag kommer bli tokig snart. Han är vaken av okänd anledning. Det började med nästäppa men det har gått över nu. Han är enbart vaken nu för att jag senast idag sa till någon att han sov FANTASTISKT BRA igår kväll. Att "jag känner mig som en ny människa"

App app app, tänkte Niro då. En ny människa? Nej så ska du inte känna dig. Du ska vara min gamla trötta skruttiga påsarunderögonen-mamma. Så här sitter jag nu. Vaken. Och jävligt trött.

Min pappa är här. Han kom igår (eller idag? Så svårt att veta hur en ska skriva när en skriver mitt i jävla natten) men han åker till Malmö imorgon. Själv har jag en hektiskt vecka både denna och nästa vecka. Nästa vecka ska vi på planeringsdagar tisdag-onsdag. Dag 1 ska vi ha teambuilding med ingen mindre än MIA TÖRNBLOM (!!!!!) som handledare! Asså hur sjukt. Hon är grym. Dag 2 ska vi ha planeringsdag. Dag 3, torsdagen, ska jag ta tåget kl 6ish på morgonen och åka till Mjölby på utbildning i riskbedömning vid våldsärenden. Så sjukt intressant. Mycket nästa vecka, Men mycket kul. Hade ju varit annat om man skulle göra tråkigheter.

Vad mer då? Inte mycket. Jag går vid sidan om Sofie så mycket som möjligt den här veckan, eftersom det är all tid vi har innan hon drar och jag tar över familjefridsutredare. Jag är snorig och har huvudvärk (sjuk med andra ord) men det finns inte utrymme för det. Så dålig timing.

Träningen har jag pausat den här och nästa vecka. Måste bara informera min pt om det också. Man kommer på en hel hög med "måste göra saker" när man sitter uppe på natten av diverse olika anledningar. Många både med och utan barn kan säkert relatera till det.

Måste göra lista:

Meddela pt om min paus
Kontakta jagvetintevem att boka Mjölbytåg
Köpa nya galonbyxor till Celine
Hitta topsarna jag köpt
Tvätta soffklädseln
Sortera barnens strumpor innan det blir kaos igen (varför har barn 900 par strumpor??)
Bjuda in till kalas
Förbereda kalas (omg)
Köpa biljett till Negin
(Shit nu eskalerar listan... )
Köpa presenter till barnen.
Elsa-vantar
Anna-klänning (som inte kliar)
Brio-hund med snöre till Niro

Var ska jag ha kalaset? Hemma eller i våran festlokal? Ska det vara stort eller litet kalas? Vad ska jag bjuda på för mat? Ska vi ha ett eller två kalas?

Nej fan. Nu slutar jag skriva...och tänka. Hjärnan går på högvarv. Jag ska upp om 2 timmar och jag ser inte ljuset (eller sömnen) i tunneln än.

Nu ska jag spela CC igen. Vi ses imorgon. Jag är hon med påsarna under ögonen.

Bild från mina bättre dar. När sömnen var ett faktum.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress