Prinsessan Elsa och lillebror skelett

Som elstötar från ingenstans, eller typ som att någon bankar en spik i huvudet på en. Sådan huvudvärk har jag haft hela dagen. Kommer plötsligt, varar en stund. Är på dåligt humör för att jag har så ont. Så - jävla - ont. Har sovit varenda tillfälle jag fått idag. Då släpper det. Inte ens värktabletter hjälper. Jävla huvudvärk.

Och så har man dragit tillbaka klockan en timme. Så dålig timing! En extra timme med smärta. Jippi!

Men nu är det kväll, det är tyst och mörkt. Huvudvärksidealstämning. Imorgon fyller min underbara unge 4 år! Fyra år! Kan inte förstår att tiden går så fort. Helt underbar är hon. Och rolig. Och klok. Mitt hjärta svämmar över av kärlek till henne. Min fina Celine. Min Celine!

Jag har tagit ledigt från jobbet dagen till ära. Ska ha en mamma-Celine dag och skämma bort henne med bio och allt hon vill ha! Längtar efter hennes glädje.

Häromdagen hade dem maskerad på förskolan. Celine skulle vara prinsessan Elsa. Under klänningen tänkte jag att hon skulle ha vita strumpbyxor och en vid tröja. Dels för att klänningen kliar men också för att inte frysa. När jag klätt på henne allt det vita tittar hon förvånat på mig och säger

"Asså? Ska jag vara Olof eller??"

Nu ska jag försöka sova bort min huvudvärk. Imorgon är en stor dag!

God natt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress